Like a bridge over trouble water

Like a bridge over trouble water

-Då klår jag dej, säger Madicken. Om du har dragit Gosan i svansen, så klår jag dej, det vet du!
-Det har jag väl visst inte, säger Lisabet. Jag drog inte ett enda dugg. Jag bara höll i svansen, det var Gosan själv som slet och drog så förskräckligt.
Taget ur Madicken, Skrivet utav Astrid Lindgren

idag hade jag inget vettigt för mig, så mina ögon skymtade Madicken, då gjorde jag mig en kopp te slog mig ner väldans bekvämt och börja läsa ur den. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har läst den boken, den är fortfarande lika bra! den får en att komma tillbaka till barndomen, då livet var som en dans på rosor utan taggarna, allt var så lätt. hur lätt var det inte att skilja över sina fel på någon annan , så man själv slapp bära på det tunga, nu kan man inte göra så längre (those days are gone) nu vet man vad verkligheten är för något man möter den varje dag allt fel man gör får man själv bära i sin osynliga ryggsäck och ibland lär man sig till och med utav sina felsteg.
Jag valde den dära biten ur boken just för att den var så härlig så riktig på något vis.

inatt har jag verkligen inte fått nå sömn alls , förfärligt! hade världens migrän och dessutom har jag brännt mig alldeles mycket på armen så det sved alldeles mycket också. så inatt hoppas jag på lite mer sömn!
att sova är det bästa, men jag har verkligen haft problem med det ett tag! och jag vill verkligen inte börja med sömntabletter. så det ska jag inte heller för det har jag bestämt mig för. så nu är jag lite små trött ska upp och sova, ja iaf försöka ihopp om att jag får en god sömn och en härlig dröm =)
Så godnatt folket.

Vi är dom som förlorar men jublar ändå

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ger mig inspiration tossa ;D

2006-02-11 @ 17:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback